Whorehouse - Corporation

Whorehouse - Corporation

Label : Defense Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Sjak : De Poolse thrashers van Whorehouse brachten acht jaar gelegen reeds hun niet onaardige debuut ‘Execution Of Humanity’ uit, die dan nu (eindelijk) gevolgd wordt door deze ‘Corporation’. Ik weet niet waarom het zolang geduurd heeft voordat men met een opvolger voor de debuutplaat op de proppen kwam, maar je zult je ongetwijfeld afvragen of dit tweede album de moeite van dat lange wachten waard is geweest? Nou, na de plaat een behoorlijk aantal keer beluisterd te hebben, moet ik toch wel concluderen dat deze gasten wel degelijk toegevoegde waarde hebben in de hedendaagse thrash metal scene en dus kan ik die vraag met een volmondig ja beantwoorden.

Het song materiaal klinkt erg volwassen en je kunt duidelijk horen dat de heren muzikanten de nodige ervaring hebben en hun instrumenten goed beheersen. Beide gitaristen Seba en Krzychu zorgen voor de nodige onderhoudende, bij tijd en wijlen behoorlijk fris en energiek klinkende riffs en solo’s, terwijl ook de door Seba verzorgde zang (die me af ten toe aan Chuck Billy doet denken) ook zeker van het vereiste niveau is. Die combinatie levert een achttal lekkere thrash nummers op, waarvan met name ‘Corporation’, het Exodus-achtige ‘Toxic Dance’, het ruige ‘W.W.W.A.W.W.B (We Were, We Are, We Will Be)’ en afsluiter ‘Anguis In Herba’ mijn goedkeuring wel weg kunnen dragen.

Natuurlijk zijn onze Poolse vrienden nog lang niet op het niveau van hun grote (Amerikaanse) voorbeelden, maar ik moet zeggen dat ik me erg goed vermaakt heb met dit ‘Corporation’ album en dat men mijns inziens zeker een stap voorwaarts heeft gemaakt en opzichte van de debuutplaat. Nu moet men er voor zorgen dat deze progressie doorgetrokken gaat worden en ons zeker geen acht jaar laten wachten op een volgend album. De thrashers onder ons moeten deze ‘Corporation’ zeker eens aan een luisterbeurt gaan onderwerpen, want ik ben er van overtuigd dat dit wel in goede aarde zal vallen bij de liefhebbers van het genre.