Pestilent Reign - Pyres

Pestilent Reign - Pyres

Label : Rising Nemenis Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Pestilent Reign uit het Zuid-Duitse Stuttgart debuteren deze maand ijzersterk met hun album ‘Pyres’ dat op 16 maart zal worden uitgebracht via Rising Nemesis Records en Rebirth The Metal Productions. De vier heren weten op hun debuutalbum te overtuigen met snoeiharde moderne death metal met een scherp technisch randje. Duidelijk geïnspireerd door bands als Dyscarnate, Psycroptic, Dying Fetus, Revocation en ook Misery Index laat Pestilent Reign horen ook een aardig potje death metal te kunnen spelen. In negenendertig minuten krijgen we acht death metal tracks voorgeschoteld die aan alle kanten vlammen. Snelle blastbeats, vette grooves, melodieuze gitaarsoli, hypnotiserende riffs en een veelzijdige zanger met een smerige death metal strot maken van ‘Pyres’ een waar genot om naar te luisteren.

Niet al het materiaal op ‘Pyres’ is nieuw, zo zijn de tracks ‘You Will Kneel In Piss And Blood’ en ‘I.M.T.R.M.’ afkomstig van Pestilent Reign’s eerste EP ‘Shivering Chaos’ uit 2015 en ‘Ouroboros’, ‘Cleanse The Flesh’ en ‘Zealot’ (met een geluidsfragment van een preek van de idiote christelijke pastor Steven Anderson betreffende death metal) afkomstig van de tweede EP ‘The Zealot’ uit 2015. Effectief krijgen we dus drie nieuwe songs; opener ‘Martyr’ (waarvan ook een video is geschoten), ‘Saviour’ en het afsluitende ‘Gutter’s Filth’. Ten opzichte van de eerste twee EP’s heeft de band absoluut stappen gemaakt en de vette productie van het album die in handen was van Christoph Brandes (Iguana Studios, Freiburg), draagt daar zeker aan bij. Laat je overtuigen door onderstaande video van de track ‘Martyr’, ik ben inmiddels al helemaal om. Zonder twijfel is ‘Pyres’ één van de sterkste death metal releases van Duitse bodem van de laatste tijd.