Dizzy Reed - Rock And Roll Ain’t Easy

Dizzy Reed - Rock And Roll Ain’t Easy

Label : Golden Robot Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim S. : Tja, als je bent opgenomen in de Rock And Roll Hall Of Fame, dan ben je een grote jongen. En dus is Dizzy Reed een grote jongen. Omdat hij als toetsenist al jaren deel uitmaakt van Guns N’ Roses heeft hij een plekje gekregen in de Great Hall of Rock and Roll. Het is hem gegund. Verder maakt Reed ook deel uit van The Dead Daisies – de superband met leden van The Cult, Mötley Crüe, Whitesnake, etc- en zingt hij in een bandje met de naam Hookers And Blow. Een druk baasje derhalve. En nu verschijnt er dus een solo album van de goede man, ‘Rock And Roll Ain’t Easy’.

En worden we daar vrolijk van? Mensen die zweren bij de muziek van Guns N’ Roses of van traditionele Amerikaanse sleaze rock houden, zullen zeker blij worden van dit album. We horen namelijk dertien songs die alle ingrediënten in zich hebben om het predicaat ‘sleaze rock’ te mogen dragen. Songs die allemaal tussen de drie en vier minuten duren, die allen worden opgehangen aan riffs die je al 100.000 keer hebt gehoord, met eenvoudige teksten en makkelijk meezingbare refreinen (‘This Don’t Look Like Vegas’, ‘Dirty Bomb’, ‘I Celebrate’). Nooit wordt het spannend, nooit wordt het origineel, nooit gebeurt er iets onverwachts. We horen slechts enkele keren aanzetten tot het niveau van Axl en Co (‘Crestfallen’), maar verder komt Reed niet. Maar de mensen die houden van sleaze rock zitten daar waarschijnlijk ook helemaal niet op te wachten. Die rocken lekker een eind weg met niemendalletjes als het titelnummer of ’Reparations’. Veel plezier daarmee. Ik vind het een overbodige release.