Infraktor - Exhaust

Infraktor - Exhaust

Label : Rastilho Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Dennis : De rookpluimen van de dodelijke bosbranden in Portugal van vorig jaar waren tot in ons land te zien en de asdeeltjes in de lucht bedekten het zonlicht waardoor er dagenlang een rode gloed in de lucht te zien was. Vergelijkbaar met een Portugese bosbrand brengt de uit Alveiro/Porto afkomstige thrash metal band hun debuut album ‘Exhaust’ uit die boordevol vlijmscherpe thrash en death metal songs staan, waarmee het Europese continent zal worden gaan veroverd. De band, die uit de as van bands als Revolution Within, Pitch Black, Echidna en Gates of Hell is ontstaan in maart 2013, werkte de afgelopen vijf jaar aan de songs voor hun debuutalbum. Infraktor speelt moderne thrash metal met agressief drumwerk, zware thrash metal riffs uit handen van het tandem Carlos Almeida en Ricardo Martins en voorzien van venijnige thrash metal vocalen door Hugo Silva, op de track ‘Ferocious Intent’ nog even bijgestaan door een gastbijdrage van zanger Raça van de band Revolution Within. Krachtige en allesvernietigende in-your-face thrash metal met gierende gitaren is wat de band ons voorschoteld, en definitief niet voor mensen met een zwak hart. Het album werd opgenomen, gemixed en gemastered door producer Miguel Tereso in de Ultrasound Studios en Demigod Recording Studio en de songs zij voorzien van een krachtige volle sound die de songs vol tot zijn recht laten komen. Sterkste tracks van het album zijn ‘Blood of the Weak’, ‘Son of a Butcher’, ‘Ferocious Intent’ en het titelnummer ‘Exhaust’, muziek die ongetwijfeld goed in de smaak zal vallen bij liefhebbers van bands als The Haunted, Dew-Scented of Hatespere.