Genocide Pact - Order Of Torment

Genocide Pact - Order Of Torment

Label : Relapse | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen S. : Genocide Pact is een Amerikaanse death metal band die begonnen is in 2013 en eerder een demo, een single en één langspeler uitbracht. ‘Order Of Torment’ is dus hun tweede album na ‘Forged Through Domination’ uit 2015.

De old school death metal van dit drietal doet denken aan het werk van enkele wereldbekende bands, maar kan daar nog niet mee concurreren. Het drumwerk is uitstekend, maar de riffs zijn te middelmatig om van een onverdeeld succes te spreken. De trage, zware death metal wordt regelmatig onderbroken door hevige versnellingen en deze tempowisselingen zorgen ervoor dat songs als ‘Spawn Of Suffering’ en ‘Structural Dissolution’ niet beginnen vervelen. Er lijkt ook een vreemd experimenteel kantje aan één van de songs te zitten (Ascendancy Absolved). ‘Order Of Torment’ sluit eigenlijk naadloos aan bij het debuut album, alleen is de productie nu iets helderder. Op de vorige plaat klonk alles nog een beetje primitiever en levendiger. Tja, groter label, groter budget zeker?

Liefhebbers van slepend doodsmetaal met een doomy gevoel zullen ‘Order Of Torment’ wel lusten, maar labelgenoten als Incantation, God Macabre en Gatecreeper staan toch nog een trapje hoger. Even vermelden dat het herkenbare artwork gemaakt is door niemand minder dan Joe Petagno, designer van Motörhead’s ‘Snaggletooth’, een groot aantal Motörhead albumhoezen, maar ook ontwerper van hoezen voor Vader (The Empire, Tibi Et Igni) Krisiun (Conquerors of Armageddon, Forged In Fury) en Autopsy (The Headless Ritual)