Michael Schenker Fest - Resurrection

Michael Schenker Fest - Resurrection

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : De basis voor deze “nieuwe” band van Michael Schenker, dit keer Michael Schenker Fest genaamd, is eigenlijk gelegd tijdens een speciale reünie-show van de Michael Schenker Group en McAuley Schenker Group. Van daaruit heeft men besloten om onder de naam Michael Schenker Fest gezamenlijk verder te gaan en dat heeft nu tot dit album ‘Resurrection’ geleid. Wie zijn dan de hoofdrolspelers binnen deze band? Nou, buiten Michael Schenker zelf zijn dat gitarist/keyboardspeler Steve Mann, drummer Ted McKenna en bassist Chris Glen, terwijl men gebruik maakt van maar liefst vier zangers zijnde Gary Barden, Graham Bonnet, Robin McAuley en huidig Michael Schenker’s Temple Of Rock frontman Doogie White.

De titel van het album ‘Resurrection’ is eigenlijk best wel een toepasselijke titel daar de muziek op deze plaat de gouden tijd van de Michael Schenker Group best wel doet herleven. Het niveau van de eerste twee albums wordt zeker niet gehaald, maar het materiaal op deze ‘Resurrection’ is van een prima niveau en bevat heerlijk frivool gitaarspel van de meester zelf. De plaat opent met het vlotte ‘Heart And Soul’, een lekker energiek nummer waarin de grote Schenker-fan Kirk Hammett (Metallica) samen met Michael de solo’s verzorgd en dat klinkt gewoonweg prima. Samen met ‘Take Me To The Church’ en ‘The Girl With The Stars In Her Eyes’ behoort deze openingstrack tot de betere songs die er op dit album te vinden zijn, als moet ik zeggen dat ‘Resurrection’ een zeer consistent hoog niveau kent.

Aanvankelijk had ik nog enige scepsis of het concept met vier lead zangers wel zou werken, maar ik moet bekennen dat dit zeker niet tegenvalt. Men heeft er namelijk voor gekozen om, een paar uitzonderingen daargelaten, maar één zanger te gebruiken per nummer en dat zorgt wel voor voldoende afwisseling op het gehele album, maar voorkomt dat een en ander wat chaotisch overkomt. De nummers waar men er voor gekozen heeft om gelijktijdig van alle vier de zangers gebruik te maken, ‘Warrior’ en ‘The Last Supper’ zijn op zich prima, maar vanwege het feit dat men qua klankkleur behoorlijk verschillend is komt dit in mijn beleving wat ongestructureerd over. Dat neemt echter niet weg dat ‘Resurrection’ een prima hardrock album is geworden, mede door het heerlijke gitaarspel van meneer Schenker zelf. De ouwe meester kan het nog steeds!