Merryweather Stark - Carved In Rock

Merryweather Stark - Carved In Rock

Label : GMR Music Group | Archiveer onder bluesrock

Wim R. : Je kunt met recht spreken van veteranen in het geval van Neil Merryweather en Janne Stark. Samen hebben zij een bijdrage geleverd aan meer dan honderd albums. Niet op albums van erg in het oog springende artiesten of bands, Lita Ford en Grand Design zijn de bekendste namen. Samen met drummer Peter Svensson hebben de heren ‘Carved In Rock’ opgenomen. Heavy bluesrock is wat de klok slaat, dus de titel van dit album kan u, als gewaardeerd lezer, mogelijk op het verkeerde been zetten. Door het hele album wordt duidelijk dat Merryweather een begenadigd snarenplukker is, zijn solo’s klinken lekker bluesy en zijn prettig en eenvoudig van opzet. Maar zo overtuigend als hij als gitarist is, daar is Merryweather vocaal geen geweldenaar. Zijn wat schorre stem past wel goed in de sound van de band. De songs kenmerken zich allen door het mid tempo en organisch geluid. ‘Carved In Rock’ is dan ook onder ouderwetse omstandigheden opgenomen, analoog en gebruikmakend van buisversterkers. Voor het nummer ‘Freedom To Love’ is een video opgenomen die ook een vintage feeling probeert over te brengen. Dit nummer is één van de betere tracks, maar ook ‘We Got to Own This Thing’ en het korte en wat vlottere ‘Rockers Lament’ klinken oké. Het laatstgenoemde nummer laat ook horen dat de heren gevoel voor humor hebben. Merryweather Stark heeft met ‘Carved In Stone’ een album opgenomen dat je terugwerpt naar de jaren zeventig. Ben je liefhebber van deze tijdsperiode en bluesrock, dan kan je mogelijk veel plezier beleven aan dit album.