Deströyer 666 - Call Of The Wild

Deströyer 666 - Call Of The Wild

Label : Season Of Mist | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Mini-CD

Nima : Sinds de release van het magnifieke, tweede “comeback” album ’Wildfire’ die twee jaar geleden verscheen zit Deströyer 666 weer aardig in de lift. Om het wachten naar de volgende langspeler te verzachten komen K.K. Warslut en zijn troepen eind februari met dit tussendoortje, met daarop drie gloednieuwe tracks. Deze band is nooit groots afgeweken van hun sound en stijl en de drie nieuwe songs zijn ook onmiskenbaar Deströyer 666. Zo had ‘Stone By Stone’ prima op ‘Wildfire’ gepast. Dat geldt ook voor het titelnummer, al komen we hier meer traditionele heavy metal invloeden tegen. Op ‘Violence Is Golden’ ligt de tempo iets lager en al hebben we hier ook een typische Deströyer-song, ademt het nummer heel erg de sfeer van Venom. Alle drie tracks zijn (hoe kan het ook anders?) sterke composities en het verslavingsgehalte is als vanouds hoog.

Naast de drie nieuwe songs bevat deze EP een nieuwe versie van de klassieker en publieksfavoriet ‘Trialed By Fire’, van de ‘Terror Abraxas’ EP (2003). Het nummer is nog altijd herkenbaar, maar heeft ook een flinke makeover gekregen en klinkt vooral epischer. De invloeden van Bathory en diens ‘Under The Sign Of The Black Mark’ zijn hier duidelijk aanwezig. Als je het origineel gewend bent is de 2018 uiteraard een kwestie van wennen, maar niettemin is de nieuwe versie absoluut gaaf. Alles bij elkaar is ‘Call Of The Wild’ een prima tussendoortje, en (traditiegetrouw) een leuk verzamelitem, daar die in beperkte oplage verschijnt. De EP zal verkrijgbaar zijn als digipack, cassette en 12” vinyl (in verschillende kleuren). Dus sla je slag en vooruitbestellen dan ding.

Meer informatie