Soldiers Of Solace - We Are Immortal

Soldiers Of Solace - We Are Immortal

Label : Rock N Growl Records | Archiveer onder heavy / power metal

Henk : Soldiers Of Solace is een nieuwe typische US heavy rock band. De invloeden van grote, commercieel succesvolle bands als Creed, Five Finger Deathpunch en met name Shinedown liggen er meters dik op. Is dat erg? Nee, want Soldiers Of Solace weet hier toch een behoorlijk eigen geluid mee te bereiken wat net iets feller is dan het genoemde drietal. Zanger Jason Longo klinkt als een kruising tussen Scott Stapp (Creed) en Brent Smith (Shinedown) waardoor de hele band toch behoorlijk commercieel klinkt. Het zou me dan ook niet verbazen als dit album een groot succes wordt in de VS.

Waar het album behoorlijk heavy opent met de krakers 'Rude Awakening' en de titelsong 'We Are Immortal' kent het album ook wat meer toegankelijker, radio vriendelijker materiaal als 'Walk Tall' en 'Circus Clown'. Maar net als je denkt dat het album wat de commerciƫle kant op gaat knalt het Five Finger Deatpunch achtige 'Dear John' uit je speakers. 'Freedom's Children' legt daarna een flinterdun lijntje naar Metallica's 'Don't Thread On Me'. De langste track van het album en het meest afwijkende van het andere materiaal en daardoor naar mijn mening ook het beste nummer. Dit is zo'n nummer die zomers hele festival weides laat springen. Jammer dat hierna het album afgesloten wordt met het zeer matige akoestische 'Hannah'. Al met al een prima debuut van deze Amerikanen. Het zal mij benieuwen hoe succesvol dit wordt aan de andere kant van de oceaan. Muzikaal hebben ze er genoeg voor in huis met 'We Are Immortal'.