Erotic Psycho - The Lost Boyz

Erotic Psycho - The Lost Boyz

Label : Art Gates Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Mijn kennis van de Spaanse rockscene is niet erg groot. Naast Baron Rojo weet ik nu ook dat er in Valencia een sleazeband rondloopt met de naam Erotic Psycho. ‘The Lost Boyz’ (natuurlijk met een z) is het eerste volwaardige album. In 2015 zag de EP ‘Sex You Up!’ reeds het levenslicht. Dit album ‘The Lost Boyz’ is mede door crowdfunding tot stand gekomen. Tekstueel is er weinig finesse te bespeuren met titels als opener ‘Mainstream Whore’ of ‘Squirt Baby Squirt’. Het Spaanse bastaardkindje van Steel Panther? Qua onderwerpen en teksten wel. De mannen gaan er prat op flink te zuipen, snuiven en de vrouwen daarvoor te gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. En dat laatste vul je zelf maar in.

Tot zover de introductie, en de muziek dan? Als je Pretty Boy Floyd en Faster Pussycat tot je favorieten rekent, dan zal Erotic Psycho je mogelijk ook wel bevallen. Erotic Psycho misstaat er zelfs niet tussen. Zanger Nando’s stemgeluid heeft wel raakvlakken met Taime Downe (Faster Pussycat). The Voice Of Spanje zal hij niet winnen, maar er zit voldoende attitude en karakter in zijn zangpresentatie. Gitarist Jay Martino beheerst de akkoorden die binnen het Sleazerock genre vereist zijn meer dan voldoende. Nummers die er boven uitsteken zijn, het reeds eerder genoemde, vlotte ‘Mainstream Whore’, ‘Sweet Suicide’ met zijn sterke refrein en ‘We’ll go Wild’, wat herinnering oproept aan het Finse Reckless Love. De enige echte miskleun is ‘Stinky Boy Blues’, wat wel erg saai en simpel is. Concluderend; geen slecht debuut, maar er zijn zeker nog punten voor verbetering. Wat meer variatie in de aanpak van de songs zou geen kwaad kunnen.