Accuser - The Mastery

Accuser - The Mastery

Label : Metal Blade | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : De Duitse veteranen van Accuser lijken met de sound en stijl die ze op hun achtste langspeler, ’Dependent Domination’ (2011) introduceerden hun draai te hebben gevonden. Na een stel middelmatige, maar zeker acceptabele albums te hebben uitgebracht in de jaren tachtig en begin jaren negentig, ging de band de saaie groove kant op, maar ligt het accent sinds de voorgenoemde plaat weer meer op (moderne) thrash en is de muziek steeds extremer geworden.

Op ‘The Mastery’ zetten de heren de lijn van de vorige albums door. Het materiaal is nog sneller, agressiever en extremer dan diens voorganger en de heren hebben nog meer afstand genomen van die groove-rommel. Alhoewel die invloeden nog altijd aanwezig zijn, ligt de nadruk veel meer op thrash en op agressie, wat ik persoonlijk erg aangenaam vind. De band komt regelmatig met goede, pakkende riffs en passende agressieve zang, en krijgt het over het algemeen goed voor elkaar om het hoofd op en neer te laten gaan. Echter mis ik hier de uitschieters. De songs missen herkenbaarheid en maken daardoor geen blijvende indruk. Ondanks de aanwezigheid van voldoende afwisseling en het feit dat de agressie en intensiteit intact wordt gehouden, lukt het mij daarnaast niet om mij lang gefocust te houden. Of zal dat iets te maken hebben met het feit dat dit allemaal net iets te modern voor mijn smaak is? Maar goed, kwalitatief gezien is alles aan deze plaat wel dik in orde. Alles bij elkaar is ‘The Mastery’ dan ook een lekker energieke plaat en een prima album in haar soort, en zal liefhebbers van moderne thrash en fans van Lamb Of God, Dew-Scented, HateSphere, Carnal Forge, Chimaira en soortgelijke acts ook zeker aanspreken.