Satanic Warmaster - We Are The Worms That Crawl On The Broken Wings Of An Angel

Label : WereWolf Production | Archiveer onder black metal

Berto : Ik had het niet direct door, maar tijdens de kerstperiode waarbij de kerstboom verlicht was, de kerststerren links en rechts aan de muur en dennengeur je reukkanaal teisterde, zat ik de nieuwste release van Satanic Warmaster te beluisteren. Een contrast dat later pas tot me doordrong. Veel mensen die niet gelovig zijn, hangen rond de kerst hun huis vol met kerstspullen die verwijzen naar de geboorte van Christus. Zouden er ook mensen zijn die in deze periode hun huis versieren met een verlichte pentagram, gotische druipkaarsen en geitenbloed schenken bij het kerstmaal met hun niets vermoedende schoonfamilie?

Maar goed, Satanic Warmaster verblijdde mij dus met zijn old school underground black metal, zonder enkele franje gespeeld. Alleen maar recht uit het hart gespeelde black metal met een hoofdrol voor Satan en zijn weerwolven, begeleid door voortdenderende drums, gitaren met ziek klinkende riffs en melodieën en ijzige zang. ‘We Are The Worms That Crawl On The Broken Wings Of An Angel’ is een verzameling nummers die eerder zijn verschenen op split CD’s, voornamelijk nummers uit de periode 2000-2005. De geluidskwaliteit van het gebodene wisselt nogal, waarbij dient te worden gezegd dat Satanic Warmaster altijd al klonk als een echt old school underground black metal band met bijpassende blikkerige productie, dus als je je echt wilt verdiepen in de black metal waar het allemaal mee begon in de jaren negentig, dan is dit verzamelalbum een prima start. Voor de goede orde, Satanic Warmaster is een band bestaande uit 1 persoon, te weten Satanic Tyrant Werewolf ook wel beter bekend als Nazgul. Alleen live wordt hij bijgestaan door meerdere muzikanten en dat maakt zijn releases alleen maar meer integer.