Enrico Sarzi  - Drive Through

Enrico Sarzi - Drive Through

Label : Street Symphonies Records | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Enrico Sarzi brengt zijn eerste soloplaat uit na dertien jaar als frontman van classic rockformatie Midnite Sun actief te zijn geweest. Dat leverde twee albums op en de band tourde veelvuldig (in Italië veronderstel ik). Alles wat je op het album hoort komt van de hand van Sarzi zelf, songs die hij al jaren geleden klaar had vond hij nu geschikt om op ‘Drive Through’ het levenslicht te laten zien. Muzikale hulp riep hij in van zijn oude Midnite Sun leden. In de bijgaande bio wordt de muziek van Sarzi omschreven als, hou je vast, een diner tussen Bad Company, Alice In Chains en Adéle. Maar dan in 1985. De prijs voor meest krankzinnige beschrijving van eigen muziek gaat dit jaar dus zeker en vast naar Sarzi. Dit is een AOR plaat bij uitstek met hier en daar een wat steviger uitstapje (‘Shameless’ en ‘The Repentant’ als voorbeelden) en de bekende ballads (‘Inferno’). Alles klinkt als een klok en de stem van Sarzi is van goed te verdragen. In de meeste tracks is het soleerwerk van Marco Micolo ook zeker niet te versmaden. Maar…. Er is wel één groot kritiekpunt. De teksten slaan op sommige momenten werkelijk nergens op. Qua Engels niet echt top, maar inhoudelijk soms tenenkrommend en niet te volgen. Neem bijvoorbeeld ‘Seks Perfume’ (die titel alleen al), Quote; Sarzi hoopt te bezwijken tussen de borsten van zijn minnares, de enige manier hoe hij sterven wil. Doe dan wel de deur dicht, want ik kan geen genoeg krijgen van dit sexparfum. Bent U er nog? Ik hoop toch niet dat dit één van de songs die hij al dertien jaar bewaard heeft voor zijn eerste solo album?