Shezoo - Agony Of Doubt

Shezoo - Agony Of Doubt

Label : Fastball Music | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Shezoo is begonnen als Zwitsers vrouwelijk zestal, nu is er slechts één van deze vrouwen over in de band, de Nederlandse zangeres Natacha. De rest van de band bestaat nu uit drie mannen en eigenlijk zit er geen Zwitser meer in, een lekker internationaal gezelschap dus. Op ‘Agony Of Doubt’ staan tien prima classic heavy metal krakers in het straatje van bands als Gotthard, Kingdom Come en andere bands die in de ‘80s stijl spelen.

De muziek is niet al te beukend en luistert lekker relaxed weg. Het openende titelnummer is een heel pakkende mid-tempo rocker met de prettige stem van Natacha in de hoofdrol, maar ook een fijne gitaarsolo van Micha. ‘No Way Back’ is wat gevoeliger, waarna het op ‘Losing Control’ lekker losgaat en we zelfs een dubbele basdrum tegenkomen, iets wat je niet verwacht bij deze band maar wat toch prima in de muziek past. ‘Mirror’ is de echte ballad, hoewel het zich later ontpopt in een stuk spetterend gitaarvuur. Micha weet goed hoe hij gevoel in zijn spel moet verwerken, dit vindt hij duidelijk belangrijk dan het laten zien van allerlei technische hoogstandjes, en gelijk heeft hij! ‘Cradle The Dead’ is duidelijk het hardste nummer op de cd, hier wordt de moderne Accept benaderd, hoewel Shezoo toch echt het eigen geluid behoudt. ‘Crimson Rain’ doet juist wat Europe-achtig aan, en met zijn ruim vijf minuten speeltijd is dit het langste nummer van het album en ongetwijfeld een van de hoogtepunten.

Het album blijkt echt een groeiertje. Hoewel het ook op de eerste luisterbeurt pakkend is komen sommige lagen en details pas na meerdere keren luisteren goed naar boven. ‘Agony Of Doubt’ klinkt stevig, direct en gewoon erg lekker, aanradertje voor alle fans van de goeie ouwe metal stijlen dus.