Ruxt - Runing Out Of Time

Ruxt - Runing Out Of Time

Label : Diamonds Prod | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Ruxt (what’s in a name), is afkomstig uit Genua, Italië en bestaat sinds 2015. Met ‘Running Out Of Time’ brengt de band zijn tweede album uit. In 2016 debuteerde de band met ‘Behind The Masquerade’. Gitarist Stefano Galleano heeft alle songs voor dit tweede album voor zijn rekening genomen. De heavy productie is verzorgd door Pier Gonella samen met bassist Steve Vawamas.de door de band genoemde invloeden van bands als Whitesnake, Dio en Jorn hoor je goed terug in de nummers. Zanger Matt Bernardi is naast Ruxt ook actief in coverband Purplesnake. Zijn stemgeluid is krachtig, maar ik hoor er niet direct een link in naar Whitesnake of Purple.Hoeft ook niet, wat eigenheid in stemgeluid is alleen maar beter.

Na de stevige opener in de vorm van het titelnummer en sterke vervolg ‘Legacy’ volgt met ‘In The Name Of Freedom’ een eerste hoogtepunt.na een mooi instrumentaal intro worden we getrakteerd op een heerlijk slepend nummer, waar het solowerk nog eens in positieve zin bovenuit stijgt ; mooi. ‘Everytime, Everywhere’ is door de band voorzien van een video, hier nemen de keyboards een wat prominentere plek in en het geheel klinkt iets commerciëler. Het nummer ‘Leap In The Dark’ is wat vlotter en overtuigd zeker. Bernardi zoekt hier vocaal ook de wat hogere regionen op, wat hem goed afgaat. De keyboardpartijen voegen hier qua harmonieën echt iets toe. Een nieuw hoogtepuntje op dit tien tracks tellende album. Eigenlijk is dit over de gehele linie genomen kwalitatief een zeer constant album. Het Italiaanse rocklandschap is de laatste jaren explosief gegroeid, wat niet altijd tot bands leidt die hun mannetje kunnen staan over een heel album genomen. Ruxt lukt dit met ’Running Out Of time’ echter zeker. Als er nog twijfel was tegen het eind van het album, dan wordt deze met ‘Queen Of The World’ voorgoed weg genomen. Het nummer roept herinneringen op aan Crimson Glory Met de ballad ‘Heaven Or Hell’ wordt dit prima album op gepaste wijze afgesloten, Bernardi laat hier nog eens horen een heerlijke strot te kunnen opzetten.