Deathless Legacy - Rituals Of Black Magic

Label : Scarlet Records | Archiveer onder heavy / power metal

William Pezy : In februari kwam de vorige en derde plaat uit en hier is nummer vier al weer! Als het zo bizar snel is loop je of compleet over van de inspiratie en de ideeën of het wordt meer van hetzelfde. Ook is het maar zeer de vraag hoeveel groei je als band in zo’n korte tijd weet te maken. Deathless Legacy lijkt hier met alle wetten van de natuur te spotten. De progressie is ongekend en dat je dat in zo’n korte periode doet is haast niet voor te stellen.

Waar ik de voorlaatste twee platen al erg onder de indruk was van zangeres Steva is ze op deze plaat zo goed dat ze een standbeeld en een groot podium verdient. Voor mij behoort ze hiermee definitief tot de grootsten der aarde. Wat een stem en wat een bereik! Van de meest vieze en smerige screams waar ze Alyssa White-Gluz bleek om de neus laat worden en hoge uithalen waar bijna elke gothic zangeres in een staat van suicidale jaloezie wordt gebracht heb ik haar gewone zangstem nog niet genoemd. Een heerlijk rock geluid met een heel rauw randje waar het venijn vanaf druipt. Met dit enorme bereik spuugt ze haar teksten met grootse overtuiging uit mijn speakers waardoor ik haast smelt van geluk dat een dergelijk talent haar kunsten met ons deelt. Luister naar een nummer als ‘Vigor Mortis’ waar al haar kunnen voorbij komt en je zult het al snel met me eens zijn.

Ook muzikaal is de groei indrukwekkend. Waar de band in het verleden het moest hebben van de zangeres en de drummer staat er nu een echte band. Er zijn geen zwakke plekken meer te vinden. Sterker nog er zijn juist opvallend sterkere elementen die zich hebben gemeld. De toetsenist legt op deze plaat prachtige stukken niet die Steva’s zanglijnen sterk ondersteunen. Horror metal is nog steeds wat ze pretenderen te maken, dat blijkt ook wel uit de uitstekende facebookpagina en website. Er wordt een prachtig plaatje neergezet van een band die vooral lekkere en stevige metal neerzet met veel power en prog-invloeden. Maar bovenal: heerlijk wat een plaat!