Raintimes - Raintimes

Raintimes - Raintimes

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De nieuwe A.O.R.-formatie Raintimes is eigenlijk ontstaan door een gezamenlijk voorliefde voor de Amerikaanse band The Storm, want op basis daarvan hebben drummer Pierpaolo Monti en keyboardspeler Davide Barbieri de band opgericht. Kort daarna werd Von Groove zanger Michael Shotton bereid gevonden om de zang voor zijn rekening te nemen, terwijl ze in gitaristen Sven Larsson en Ivan Gonzalez en bassist Andrea Gipponi de verdere ontbrekende puzzelstukjes vonden om de band te completeren. Nu is dan in de vorm van deze gelijknamige debuutplaat het eerste teken van leven van deze samenwerking op de markt gebracht.

De muziek van Raintimes is te categoriseren als pure A.O.R. met als belangrijkste pijlers de sterke melodielijnen, aanstekelijke refreinen, heerlijk fris gitaarwerk en (natuurlijk) prima zang van oudgediende Michael Shotton. Origineel is het allemaal niet, maar de tien nummers die er op deze plaat te vinden zijn bevatten genoeg kwaliteit om de liefhebbers van het genre aan te kunnen spreken. Luister maar eens naar de radiovriendelijke nummers ‘Forever Gone’ en ‘Together As Friends’ of het super-aanstekelijke ‘I Need Tonight’ en je zult begrijpen wat ik bedoel. Natuurlijk kan een goede ballad ook niet ontbreken en met ‘Empty Days’ hebben we daar een fraai exemplaar van op de plaat staan. Het zou te ver voeren om Raintimes meteen te gaan bestempelen als de nieuwe sensatie binnen het genre, wat dat is men nu ook weer niet, maar men is er zeker wel in geslaagd om een erg degelijk en mooi debuutalbum op de markt te brengen.
De nieuwe A.O.R.-formatie Raintimes is eigenlijk ontstaan door een gezamenlijk voorliefde voor de Amerikaanse band The Storm, want op basis daarvan hebben drummer Pierpaolo Monti en keyboardspeler Davide Barbieri de band opgericht. Kort daarna werd Von Groove zanger Michael Shotton bereid gevonden om de zang voor zijn rekening te nemen, terwijl ze in gitaristen Sven Larsson en Ivan Gonzalez en bassist Andrea Gipponi de verdere ontbrekende puzzelstukjes vonden om de band te completeren. Nu is dan in de vorm van deze gelijknamige debuutplaat het eerste teken van leven van deze samenwerking op de markt gebracht.