Dave Kerzner - Static

Dave Kerzner - Static

Label : Eigen beheer | Archiveer onder prog / sympho metal

Leon : Vanaf het eerste nummer weet ik het al, dit gaat een goed album worden! ‘Static’ is het tweede album van Dave Kerzner, bekend van de progressieve rock groep Sound Of Contact. Hoewel ik niet bekend was met Kerzner kent hij blijkbaar wel wat mensen in de muziekwereld, hij heeft namelijk een aantal mooie namen weten te strikken voor dit album. Onder anderen Steve Hacket (Genesis), Durga McBroom (Pink Floyd), en Nick D’Virgilio (Spock’s Beard, Big Big Train) doen mee als gastartiest op het album. Dat belooft veel goeds.

‘Static’ is een concept album die gaat over de afleidingen, chaos en gedrang van het dagelijkse leven en hoe men langs de ‘statische inmenging’ kan navigeren wat uiteindelijk leidt naar verheldering en blijdschap. Een album met een boodschap dus. Het veertien nummers tellend album vertelt op een prachtige manier het verhaal, muziek en tekst kloppen uitstekend met elkaar wat soms bij anderen nog wel eens mist. Sterke liedjes vormen de basis van het album en de muzikanten vullen het prachtig in. Of het nou de mooie atmosferische keyboards zijn, de pakkende zangpartijen of toch de prachtige gitaar solo’s, alles klopt gewoon. Zelfs de productie is uitstekend! Tja, wat kan ik er nog meer over zeggen? Gewoon een puike progressieve rock plaat!

Luister eens naar de liedjes ‘Hypocrites’ en ‘Static’, dit zijn echt uitstekende liedjes die sprekend zijn voor het album. Ik durf te wedden dat velen het album goed zullen vinden! In maart zal de Dave Kerzner Band te vinden zijn op het Progdreams VII festival in Zoetermeer, ik kan zeker een bezoekje aanbevelen want ik durf te wedden dat velen dit wel goed zullen vinden. Een echte aanrader!