Blood Red Saints - Love Hate Conspiracies

Label : AOR Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Aan het eind van 2015 verscheen het zeker niet onaardige debuutalbum ‘Speedway’ van de Britse melodieuze rock-formatie Blood Red Saints, die nu gevolgd wordt door dit tweede album ‘Love Hate Conspiracies’. In gitarist Neil Hibbs en drummer Andy Chemney hebben ze twee nieuwe “saints” in de line-up en dat heeft geresulteerd in een wat heavier geluid dan wat we op het debuut voorgeschoteld kregen. Dat gaat in mijn beleving soms echter wel een beetje ten koste van de aanstekelijkheid van het materiaal, waardoor ik ‘Love Hate Conspiracies’ wat minder kan waarderen dan het debuut. Dat zal echter een kwestie van persoonlijke smaak zijn, want ook op dit tweede album staat genoeg materiaal dat in de smaak zal vallen bij de liefhebbers van stevige melodieuze rock met fraaie refreinen.

Net zoals op het debuut drukt zanger Pete Godfrey met zijn mooie stem een groot stempel op het totale bandgeluid, maar dat is zeker niet storend te noemen. Integendeel, hij zorgt er met name voor dat nummers zoals ‘Wake Up’, ‘Something In Your Kiss’ en ‘Arms Wide Open’ lekker wegluisteren en eigenlijk geldt dat voor het overgrote gedeelte van dit ‘Love Hate Conspiracies’ album. Echter, met opener ‘Another Freak’ en ‘Live & Die’ hebben we ook een paar nummers te pakken die voor mij wat te mechanisch en te modern klinken en dat doet enigszins afbreuk aan het album. De positieve momenten overheersen echter, waardoor we kunnen concluderen dat Blood Red Saints wederom een erg degelijk melodieus rock album heeft afgeleverd, die echter niet in staat zal zijn om echt op te vallen in de massa aan releases die er elke maand in dit genre over ons heen gestort wordt.