Haunt - Luminous Eyes

Haunt - Luminous Eyes

Label : Shadow Kingdom Records | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Mini-CD

Henk : Haunt is het geesteskind van Trevor William Church, zoon van Montrose bassist Bill Church en in het dagelijks leven zanger/gitarist van doom gezelschap Beastmaker. Op deze vier track EP presenteert hij zijn nieuwe band. De vraag is of het een band is of een éénmans projekt. De bijgeleverde info geeft hier geen uitsluitsel over. De EP start met het Thin Lizzy meets Black Sabbath achtige 'Luminous Eyes'. Wat opvalt is de rauwe naturel produktie die deze muziek iets authentieks geeft wat me wel bevalt. Melododieuze twin gitaar partijen spelen de hoofdrol in deze hardrock song.

Ook het navolgende 'As Fire Burns' heeft een zelfde aanpak alhoewel iets feller en optimistischer van aard. Ook hier weer die rauwe produktie wat echt een meerwaarde geeft aan de traditionele hardrock van Haunt. Het zou me niets verbazen als er niet meer dan acht sporen zijn gebruikt voor de opnames van deze EP. Ook 'No Master' is een kruising tussen Thin Lizzy en Black Sabbath waarbij Trevor zelfs een tikkeltje als Ozzy klinkt ten tijde van de begin jaren van Sabbath.

Het laatste nummer op deze zeer verdienstelijke debuut release is 'Fallen Star'. Wederom een prima melodieuze hardrock track met twin gitaar werk en een lekker dwingende groove die me enigzins doet denken aan 'Over The Mountain' van het Ozzy album 'Diary Of A Madman'. Met dit 'Luminous Eyes' geeft Haunt een prima visitekaartje af voor de toekomst. Benieuwd waar dit toe gaat leiden op een volledig album. Liefhebbers van traditionele hardrock moeten dit maar eens gaan beluisteren.