Devastation - Drink With The Devil

Devastation - Drink With The Devil

Label : Empire Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Mini-CD

Nima : De Belgische old-school thrashers van Devastatiön wisten mij met hun twee langspelers, ’Leather Jack Maniac’ (2011) en ’Pussy Juice Blues’ aardig te vermaken. De band heeft ondertussen een contract ondertekend bij Empire Records, en kwam onlangs met de eerste release voor dat label.

De vijf nieuwe tracks die het kwartet op deze EP ten gehore brengt zijn de overtreffende trap van wat we tot nu toe van hen kenden. Met andere woorden: beter, sterker, strakker, harder en sneller. Old-school thrash is hier nog altijd de wet en van originaliteit en vernieuwing is wederom geen sprake. Zo gaat de titeltrack meer in de richting van ‘retro’ black/thrash, terwijl ‘Defilement’ heel erg doet denken aan Absu ten tijde van ‘Tara’. Daarentegen ligt ‘Reborn In Fire’ in het verlengde van oude Celtic Frost, maar zijn vooral de Slayer invloeden die bij ‘Raped By God’ er dik bovenop liggen. De Teutoonse thrash invloeden zijn dan tot slot vooral hoorbaar in ‘Society Will Die’. Maar, who cares dat het allemaal niks origineels is? Naar de hel met originaliteit en vernieuwing; de nummers zijn goed gecomponeerd, uitstekend uitgevoerd, en klinken bovendien verdomd lekker. Daarnaast maakt men ondanks de verschillende invloeden geen moment een verwarrende indruk en klinkt de boel als één geheel. En hoe je het wendt of keert, de band heeft op alle fronten duidelijk vooruitgang geboekt en maakt een professionele en volwassen indruk. En nu hopen dat ze snel met de volgende langspeler komen, want dit smaakt naar meer.