Revolution Saints - Light In The Dark

Revolution Saints - Light In The Dark

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : In het begin van 2015 verscheen het gelijknamige debuut-album van de band Revolution Saints die een behoorlijk positieve indruk wist achter te laten op ondergetekende. Toch had ik met klasbakken als Doug Aldrich (gitaar), Deen Castronovo (zang/drums) en Jack Blades (bas/zang) in de line-up nog wel iets meer verwacht van deze band. Kort na de release van het eerste album ging het behoorlijk mis met Deen Castronovo daar zijn relatie verbroken werd en hij zelfs enige tijd in de gevangenis mocht vertoeven. Als gevolg hiervan werd hij ook nog eens uit Journey gezet en gezien deze situatie leek een tweede Revolution Saints plaat behoorlijk ver weg. Toch heeft Deen zijn zaken weer aardig op de rit weten te krijgen en hebben we nu, twee jaar na het debuut, te maken met het tweede album ‘Light In The Dark’.

Natuurlijk is de verrassing er al enigszins af, maar in mijn beleving is het song materiaal dit keer een stuk sterker dan wat er op het debuut te vinden was. Met name de ballads ‘I Wouldn’t Change A Thing’ en ‘Can’t Hide Away’ zijn mede door de indrukwekkende vocalen erg fraai, maar ook de heavy nummers zoals ‘Don’t Surrender’ en ‘The Storm Inside’ weten te overtuigen en geven gitarist Doug Aldrich volop de gelegenheid om zijn niet geringe capaciteiten op de zes snaren te etaleren. Dat maakt ‘Light In The Dark’ een wellicht niet verwachte, maar niettemin een erg indrukwekkende opvolger van het debuut. Ik ben reuze benieuwd waartoe deze band in de toekomst nog toe in staat gaat zijn.