Pink Cream 69 - Headstrong

Pink Cream 69 - Headstrong

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De Duitse melodieuze rock-formatie Pink Cream 69 viert dit jaar hun dertigjarige jubileum en om dat enige luister bij te zetten brengen ze dit nieuwe studio-album ‘Headstrong’ uit. De huidige line-up bevat nog steeds twee oudgedienden van het eerste uur, zijnde bassist Dennis Ward en gitarist Alfred Koffler, die heden ten dage worden ondersteund door wereldzanger David Readman, drummer Chris Schmidt en tweede gitarist Uwe Reitenauer. Stilistisch gezien is de band nog steeds te positioneren in het melodieuze metal genre en deze ‘Headstrong’ maakt duidelijk dat Pink Cream 69 nog niets van zijn oorspronkelijke charme heeft verloren.

Met name zanger David Readman, die trouwens momenteel wel erg actief is daar hij naast Pink Cream 69 ook nog actief betrokken is bij zijn eigen David Readman Man, de Duitse power metal band Almanac en de formatie Pendulum Of Fortune, maakt een erg goede indruk op dit nieuwe album en hij tilt het toch al erg sterke materiaal nog naar een hoger kwaliteitsniveau. Dat wordt met name duidelijk op nummers zoals ‘We Bow To None’, ‘Path Of Destiny’, het mid-tempo ‘Walls Come Down’ en de powerballad ‘Man Of Sorrow’, maar eigenlijk is deze ‘Headstrong’ van begin tot eind een erg sterk album geworden. Als extra bonus (ter ere van het dertigjarige jubileum?) is er nog een tweede CD toegevoegd met hierop een live-optreden uit 2013 toen ze hun toenmalige album ‘Ceremonial’ aan het promoten waren. Desondanks zijn er vooral nummers uit de Andy Deris-tijd te horen en hieruit blijkt eens te meer wat een sterke band Pink Cream 69 momenteel is. Je weet precies waar je met deze band aan toe bent en zolang ze zulke klasse-platen als deze ‘Headstrong’ blijven maken mogen ze van mij nog jaren doorgaan. Wederom een puike plaat van onze Duitse vrienden!