No Amnesty - Psychopathy

No Amnesty - Psychopathy

Label : Xtreem Music | Archiveer onder speed / thrash metal

Dennis : Kleine jongens worden groot en zo is dat ook het geval bij de thrash metal band No Amnesty uit de buurt van Barcelona. In 2012 werd de band opgericht en was de gemiddelde leeftijd van de bandleden welgeteld 15 jaar. De debuut EP ‘A New Order For Attack’ uit 2013 was absoluut niet onaardig, maar aan de redelijk standaard thrash composities en het jonge stemgeluid hoorde je dat de band nog niet helemaal uitgerijpt was. Nu, vijf jaar en 30 centimeter haar later, meldt de band zich terug met hun debuut album ‘Psychopathy’ dat deze maand via Xtreem Music zal uitkomen.

De band heeft een heuse transitie ondergaan, de korte puisterige koppies zijn vervangen voor baarden en lange manen, maar ook in de line-up deed zich verandering voor. Na het vertrek van oorspronkelijk zanger / bassist David werd in Mija een nieuwe bassist en in Albert Garcia (ex-Fuck Off) een nieuwe zanger gevonden, die de band een ware kwaliteitsinjectie heeft gegeven met zijn sterke veelzijdige thrash metal zang. No Amnesty heeft duidelijk goede stappen gemaakt in zijn ontwikkeling en met deze debuutplaat klopt de jonge band aan bij de gevestigde orde en krijgen hun landgenoten Angelus Apatrida er een geduchte concurrent bij (in zoverre je van concurrentie mag spreken). De negen thrash metal composities op ‘Psychopathy’ knallen overtuigend uit de speakers en vertonen raakvlakken met bands als Testament en Overkill. De nummers zijn goed opgebouwd met stampende en dampende thrash stukken die afgewisseld worden met rustigere passages zoals in ‘Snake Eyes’ of ‘Eternal Night’ waarin zelfs even met heldere stem gezongen wordt. ‘The Prophecy’ is een akoestisch intro voor de brute thrasher ‘Fight Below Fire’ en vooral in het openingsnummer ‘NOTLD’ zijn de Testament invloeden goed hoorbaar. Ik denk dat ik wel kan stellen dat No Amnesty met ‘Psychopathy’ een dikke thrash plaat aflevert waarmee zij de basis hebben gelegd voor een succesvolle toekomst.