Nimrod B.C. - God Of War And Chaos

Nimrod B.C. - God Of War And Chaos

Label : Metalapolis Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Elisabeth : Overkill fans opgelet! Nimrod B.C. is zeker een band die bij jullie in de smaak zal vallen. Deze band werd opgericht op het hoogtepunt van de thrash metal hoogtijdagen in de jaren 80. Toen nog onder de naam Nimrod werd de eerste demo ‘Time Of Change’ in 1988 uitgebracht. Hierop werd aansluitend zelfs een eerste deal gesloten met een recordlabel, maar helaas werd het album nooit released en werd zelfs de gehele band op ijs gelegd. Balen zeg, want Nimrod B.C. spelen onwijs lekkere thrash metal die zo menig old-school thrash metal aanhanger hartje sneller laat slaan. Een geluk voor ons dat ze in 2004 weer bij elkaar zijn gekomen en men in 2008 dan eindelijk ook muzikaal aan de slag ging. Ze hebben echter nog steeds niet echt haast wat het uitbrengen van nieuwe muziek betreft, want het heeft echter bijna tien jaar geduurd tot ‘God Of War And Chaos’ verscheen.

Het zou veel te gemakkelijk zijn om deze band als simpele imitatie van bovengenoemde band af te stempelen, ook al heeft de stem van zanger Gary Wayne ontzettend veel weg van Bobby Blitz, want de vier mannen uit Chili leveren hier echt ijzersterk en erg pakkend werk af. Je zult wel weinig originele riffs of solo’s tegenkomen, maar toch kan ik dit geen enkele seconde als vervelend ervaren. Snel, krachtvol en vol agressie. Nimrod B.C. is met zekerheid een band die met hun old-school charme een veel groter publiek aan zou kunnen spreken en brengen met ‘God Of War And Chaos’ een pure thrash metal plaat uit die iedere old-school fan blind aan kan schaffen.