Midnight - Sweet Death And Ecstasy

Midnight - Sweet Death And Ecstasy

Label : Hells Headbangers | Archiveer onder speed / thrash metal

Elisabeth : De band die in 2003 opgericht werd als solo-sideproject van multi-instrumentalist Athenar met het doel alleen maar EPs en splits uit te brengen is ondertussen toch wel een serieuze onderneming geworden. De eerste acht jaar van het bestaan van ‘Midnight’ werden wij echter overspoeld met materiaal in vorm van bovengenoemd geluidsdragers en werd in 2011 dan gelukkig toch de stap gemaakt om met behulp van het label Hell’s Headbangers het eerste volwaardige album uit te brengen. Blijkbaar is het in de smaak gevallen bij hun groeiende fanbase, maar ook bij de muzikant want in 2014 verscheen album nummer twee en nu, na meer dan drie jaar, wordt het wachten met de derde langspeler beloond.

Vies, vuil, lomp. Liefdevollere worden schieten mij zo even niet binnen bij ‘Sweet Death and Ecstasy’. Maar iedereen die al eerder in contact gekomen is met de black ’n roll van ‘Midnight’ uit Ohio weet echter wel dat dit in dit geval gewoon echt geen belediging is. Nee, dit is gewoon een oprecht gemeend complimentje. Gooi Gehennah, Hellhammer en Motörhead samen in een blender en wat zou het resultaat zijn? Een smerige, zwarte massa met de naam Midnight. Heel soeverein zorgen ze steeds opnieuw voor de perfecte soundtrack voor een geslaagde zuipavond met goedkoop blikbier en een dikke vette kater de volgende dag. De korte en toch wel simpele teksten verleiden gewoon om mee te brullen en de drijvende ritmesectie, de groovende bas en de ruwe zang maken het in z’n geheel gewoon onwijs catchy. Met ‘Sweet Death And Ecstasy’ krijgen wij dus gewoon weer precies dat wat wij Midnight kunnen verwachten. Smerige Black’n Roll !