Magick Touch - Blades, Chains, Whips & Fire

Label : Edged Circle Productions | Archiveer onder hardrock / aor

Henk : Magick Touch is met 'Blades, Chains, Whips & Fire' aan hun tweede album toe. Het eerste album werd destijds besproken bij Lords of Metal door voormalig collega Ruben die met name het ontbreken van een eigen geluid als grootste minpunt zag. Na het horen van dit nieuwe album kan de conclusie getrokken worden dat het eigen geluid er nog steeds niet helemaal is. De tien nummers die Magick Touch ons hier voor schotelt luisteren echter wel prima weg. Het is tegenwoordig heel lastig om te zeggen als band dat je uniek bent, er is namelijk al zoveel gedaan op muzikaal gebied. Zeker in de classic hardrock waar deze Noren zich begeven heeft het geen zin om proberen het wiel opnieuw uit te vinden.

Op dit album zullen bands als Whitesnake, Kiss en Guns 'n' Roses meerdere malen in je gedachte zijn. Wat mij betreft een geslaagd classic rock album met sterke riffs, smaakvolle gitaarsolo's en een prima vette productie en mix. En nee, het is inderdaad niet origineel, maar rocken doet het wel en tijdens autoritten is dit gewoon een prima plaat. Eerste single en tevens opener van het album 'Under The Gun' behoort tot de uitschieters net als het wat afwijkende 'Polonium Blues'. Dit is de track die bewijst dat er toch wel een eigen geluid in zit bij Magick Touch. Ook de afsluitende titeltrack waar zelfs wat Led Zeppelin invloeden zijn te horen is een meer dan gemiddelde rocksong, zeker wanneer na een minuut of drie het tempo omhoog gaat. Concluderend kunnen we stellen dat Magick Touch gewoon een zeer degelijk werkstuk heeft afgeleverd.