Kid Rock - Sweet Sothern Sugar

Kid Rock - Sweet Sothern Sugar

Label : BMG | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Ondanks het feit dat Robert James Ritchie, zoals Kid Rock in het normale leven heet, tot op heden meer dan 26 miljoen albums verkocht heeft is dit de eerste keer dat we in Lords Of Metal aandacht aan hem besteden. Op zich is dat best wel vreemd want zijn met country en blues invloeden doorspekte Southern (hard) rock zal een behoorlijk aantal van onze lezers zeker wel aan kunnen spreken. Het succes van zijn doorbraak-album ‘Devil Without A Cause’ (uit 1999) zal hij zeker niet gaan evenaren, maar er staan zeker wel een aantal sterke tracks op deze plaat die het beluisteren absoluut waard zijn.

Met name de eerste single ‘Tennessee Mountain Top’ is een erg goed nummer, maar ook het groovy ‘Po Dunk’, het werkelijk prachtige ‘American Rock ‘n’ Roll’, ‘Raining Whiskey’ en ‘Back To The Otherside’ luisteren prima weg en laten zien dat Kid Rock wel degelijk een lekker nummer weet neer te pennen. Ook als zanger kwijt hij zich goed van zijn taak en dat zorgt er voor dat deze ‘Sweet Southern Sugar’ plaat mij toch wel aanspreekt, al had ik daar van tevoren behoorlijk wat twijfels over. Inmiddels heb ik het de fantastische nummers ‘Tennessee Mountain Top’ en (vooral) ‘American Rock ‘n’ Roll’ al helemaal grijs gedraaid en heb ik het gehele album meerdere malen met heel veel plezier afgeluisterd. Toegegeven, niet iedereen zal dit kunnen waarderen, maar liefhebbers van bluesy Southern rock moeten dit toch maar eens gaan uitproberen. Geheel tegen mijn verwachting in is het overgrote gedeelte van ‘Sweet Southern Sugar’ mij goed bevallen en moet ik wellicht op basis daarvan toch ook eens wat van zijn vroegere materiaal gaan beluisteren.