Pile Of Excrements - Escatology

Pile Of Excrements - Escatology

Label : Memento Mori | Archiveer onder death metal / grindcore

Sicktus : De bandnaam is Pile Of Excrements, de plaat heet ‘Escatology’, ze omschrijven zichzelf als een death metal shitstorm en op de bandfoto geniet één van de bandleden van een suggestieve chocoladevla smulpartij. Vermoedelijk is dat de drummer, gelet op zijn artiestennaam - jawel, u raadt het al: Shit Eater... Ja, op het eerste gezicht is de kans dat we hier te maken hebben met een qua thematiek en teksten bloedserieuze band… Klein. U mag hier eventueel ook zelf naar smaak een grap met een woord als “hoopgevend” invoegen.

Afijn, da’s allemaal (semi)leuk en aardig, maar de drie Grieken leggen een onverwacht serieus vermakelijk potje smeuïge deathgrind op de mat. Plezier en zelfspot spatten er in grote klodders vanaf. Muzikaal wordt inspiratie opgedaan bij bands als Ghoul, Abscess, Pungent Stench en misschien een spoortje van Necrophagia. Dus: op zoek naar een lekker schijfje aan stuiterende no-nonsense crustige deathgrind en de genoemde bands spreken je wel aan? Knijp je neus dicht en duik vol overgave in de ranzige wereld die Pile Of Excrements heet!

Vermeldenswaardig voor wie van melige “covers” houdt: ‘Buttfucked By Giant Cockroach’ bevat het melodietje van ‘La Cucaracha’. Had van mij niet zo nodig gehoeven. Dat de teksten te flauw voor woorden zijn is tot daar aan toe en maakt tijdens het luisteren niet uit, want je verstaat zanger Necropervert toch niet. De poging ook muzikaal grappig te doen leidt echter wel af van het feit dat die smeerkezen deathgrind onder alle flauwe humor gewoon goed te pruimen is. Gelukkig blijft die “muzikale” humor beperkt tot één track. Laatste weetje: drummer Shit Eater is ook actief in Necrovorous, die met ‘Plains Of Decay’ vorige maand nog een lekkere stamper uitbrachten.