Dragonhammer - Obscurity

Dragonhammer - Obscurity

Label : My Kingdom Music | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Dragonhammer is een Italiaanse power metal band. Wetende dat na deze zin de ongeïnteresseerden al zijn afgehaakt kunnen we nu verder als fans van het genre onder elkaar. Ken je het hele oeuvre van alle vormen van Rhapsody uit je hoofd, zijn toverspreuken en draken voor jou uitstekende onderwerpen voor muziek en zijn namen als Derdian en Ancient Bards voor jou net zo bekend als Iron Maiden en Motörhead? Dan zit je goed, want dan is Dragonhammer een band voor jou.

Hoewel deze band al rond de eeuwwisseling is begonnen is de band nooit echt de underground ontstegen. De belangrijkste reden zou wel eens kunnen zijn dat de band geen Fabio Lione of Alessandro Conti op zang heeft. Max Aguzzi, die zowel zang als gitaar bij Dragonhammer voor zijn rekening neemt weet zich redelijk te redden met de microfoon, maar daar is ook alles mee gezegd. De muziek dan maar? Want die is wel zoals het hoort. Waar de band eerst wel erg springerig overkomt met de slappe overture en vervolgens ‘The Eye Of The Storm’, komt met ‘Brother Versus Brother’ de zaak lekker los en krijgen we smakelijke power metal volgens klassiek Italiaans recept. Hetzelfde kan gezegd worden over ‘Under The Vatican’s Ground’, wat een lekkerpakkend refrein heeft. ‘The Game Of Blood’ laat de band van een wat agressievere kant horen. ‘Fighting The Beast’ is het Ancient Bards momentje, terwijl ‘Remember My Name’ de traditionele kutballad is die weer eens bewijst dat goede ballads binnen power metal eigenlijk alleen zijn weggelegd voor de echt goede bands. Met het afsluitende mid-tempo titelnummer komt alles wat er leuk was aan het album nog eens mooi terug.

Dragonhammer is dan geen Rhapsody of Labÿrinth, maar ze weten met ‘Obscurity’ een heel degelijk stukje power metal af te leveren dat de echte liefhebbers van het genre zeker zal bekoren. Het proberen waard dus voor deze liefhebbers.