Dark Age - Dark Age

Dark Age - Dark Age

Label : No Remorse Records | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: Re-release

Sjak : In het midden van de jaren tachtig was er een ware stortvloed aan traditionele metal releases uit de Verenigde Staten en hierdoor zijn er een aantal erg talentvolle bands ten onrechte over het hoofd gezien. Eén van die bands was het uit Los Angeles afkomstige Dark Age, die in 1984 een heerlijke gelijknamige zes-track EP op het Gnarly label uitbrachten, maar die heeft de band in die tijd niet echt veel succes gebracht. Toch is dit plaatje erg interessant voor al diegenen die de US Metal stroming uit die tijd een warm hart toedragen, want nummers zoals ‘Metal Axe’, het dreigende ‘Tales Of Medusa’ en (vooral) ‘Messenger To Ascheron’ klinken heden ten dage nog altijd erg goed en laten overduidelijk horen dat deze band veel meer had verdiend dan dat ze in die tijd gekregen hebben.

Het Griekse label No Remorse Records heeft deze EP (aangevuld met bonus nummer ‘Dark Age’) nu opnieuw uitgebracht en iedereen die dit plaatje nog niet in zijn bezit heeft moet dit stukje US Metal geschiedenis maar eens aanschaffen, want dit plaatje is absoluut de moeite van het beluisteren meer dan waard. Beide gitaristen Johnny Ljissacs en Alan Foley grossieren in snedige riffs en frisse solos, maar gaan zich nergens te buiten aan onnodige egotripperij, terwijl de stem van zanger Robert Stevens prima pas bij het geoffreerde song materiaal. De productie is niet echt super, maar als je daar doorheen kunt luisteren zul je ontdekken dat ‘Dark Age’ prima materiaal bevat wat ruim dertig jaar geleden volkomen onterecht genegeerd is.

Meer informatie