Dante Fox - Six String Revolver

Dante Fox - Six String Revolver

Label : AOR Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De Engelse A.O.R.-band Dante Fox werd reeds opgericht in 1989 toen zangeres Sue Willets de samenwerking aanging met gitarist Tim Manford en deze partnership houdt heden ten dage nog steeds stand. In 1996 werd het debuutalbum ‘Under Suspicion’ uitgebracht, die een drietal jaren gevolgd werd door ‘The Fire Within’. Na dit tweede album werd het een tijdje stil rondom de band totdat die stilte in 2007 doorbroken werd door de release van de derde plaat ‘Under The Seven Skies’, die gevolgd werd door ‘Lost Man’s Ground’ (in 2012) en ‘Breathless’ (in 2016). Nu is het dan tijd voor deze ‘Six String Revolver’, maar al diegenen die nieuw materiaal op dit album verwachten komen toch wel een beetje bedrogen uit. De plaat bevat namelijk opnieuw opgenomen versies van de beste nummers van hun eerste twee platen, die heden ten dage wat moeilijker te verkrijgen zijn.

Alle genoemde platen van Dante Fox zijn zeer zeker de moeite waard en het materiaal op hun eerste twee albums was verreweg het meest melodieuze en aanstekelijke wat men in hun carrière heeft opgenomen. Makkelijk in het gehoor liggende refreinen, mooie gitaarriffs en prachtige zang is wat deze ‘Six String Revolver’ te bieden heeft en ik was aangenaam verrast om te constateren dat nummers zoals ‘Lonely’, ‘Lost And Lonely Heart’, ‘How Do We Learn About Love’ en (vooral) ‘I Can’t Sleep’ nog steeds zo goed klinken als destijds in de negentiger jaren. Ook hier blijkt maar weer eens dat goede nummers gewoon tijdloos zijn en dat geldt zeker ook voor het geoffreerde materiaal op deze ‘Six String Revolver’. Sterke nummers, sterke band, sterk album.

Meer informatie