Totengeflüster - Im Nebel Der Vergänglichkeit

Label : Pale Essence Music | Archiveer onder death metal / grindcore

Ramon : De Duitse symfonische blackmetalband Totengeflüster werd in 2007 opgericht en brengt met dit werk hun tweede album uit. Gemixt door Andy Classen en over de periode van een jaar door de band opgenomen, konden ze ‘Im Nebel Der Vergänglichkeit’ in augustus dit jaar officieel presenteren. Ten aanzien van de opnames hebben ze inmiddels in Teufelskald ook een nieuwe bassiste mogen presenteren, na het vertrek van Rorsach. Verder hebben ze de bezetting stabiel weten te houden. Inmiddels speelt de band voor zalen met zo’n 150 betalende bezoekers en de band is klaar voor meer.

Op hun twaalf nummers tellende nieuwe werk laat de band zich vanaf het begin van een breed spectrum aan muzikale invloeden zien. Het is duidelijk dat het zeer getalenteerde muzikanten zijn, met een voorliefde voor theatrale black metal. En dat theatrale kun je we aan Duitsers (en een Pool) overlaten. De muziek is strak als een huis, de melodielijnen zijn sterk en de ijzige zang complementeert de identiteit van de band. Ondanks het feit dat ze hun kunstje vrijwel perfect uitvoeren, mis ik toch wel een klein beetje de echte noodzaak en speelt verstand en net iets grotere rol dan passie. Maar dat is een detail dat ik met liefde negeer, aangezien ik verwacht dat de band in staat geacht mag worden in enkele jaren uit te groeien tot een naam om serieus rekening mee te houden. Ondanks het feit dat ze in het Duits zingen, want daarin zie ik geen beletsel. Zelden heb ik een band van dit statuur zo professioneel te werk zien gaan en als ze hun artwork op het podium kunnen brengen, dan ga je gewoon zeker weten even kijken als ze op festivals spelen. Het kaliber van de echte grote namen hebben ze nog niet gehaald, maar ze komen er aan. Ik vertrouw er volledig op.