Crejuvent - Time

Crejuvent - Time

Label : Eigen beheer | Archiveer onder death metal / grindcore

Leon : Sommige bands sturen ons enkel de CD, sommigen de CD met wat extra informatie, en maar één met de CD, wat extra informatie, een plaatje van een kont, en een condoom. Crejuvent is het solo project van Frederico ‘Freddy’ Spera, een gitarist uit Liverpool, Engeland. Zijn doel? Bad ass muziek maken. In 2015 bracht hij al een demo schijf uit, genaamd ‘Pretty Demos’, en nu is het tijd voor zijn eerste officiële EP, ‘Time’.

De schijf begint met het nummer ‘Fuck This Shit’, wat toevallig ook mijn reactie was na het beluisteren van deze EP. De plaat staat vol met technische death metal met onverwachte wendingen, echter niets wat lijkt op een serieus geschreven liedje. Eigenlijk kan ik er heel kort over zijn, er staat geen enkel goed liedje op deze EP, af en toe zitten er best coole stukjes tussen maar dan gebeurt er weer iets waardoor het verpest wordt. Neem bijvoorbeeld een nummer als ‘Code Orange’, dat begint met een coole Pantera achtige gitaar riff maar wordt door zeer lelijke ‘cleane’ vocalen om zeep geholpen. Ook in het laatste nummer ‘Word Vomit’ zitten goede momenten maar zitten hier fragmenten in van ‘The Simpsons’ met de tekst ‘Lisa needs braces’. Jammer, want door deze kinderachtige invalshoek heb ik moeite om deze plaat serieus te nemen.

Over het algemeen zijn de gitaren, basgitaren en drums eigenlijk wel goed, daar hoor je ook zeker dat ‘Freddy’ echt wel talent heeft. Als hij iets serieuzer liedjes zou schrijven zou het zomaar wat kunnen worden, er zitten genoeg coole stukjes in deze EP die wel goed zijn (bijvoorbeeld de gitaar riff in ‘Malicious Clouds’). Met ‘Time’ hoor je dat er potentie is maar het is nu nog te onvolwassen.