Bigfoot - Bigfoot

Bigfoot - Bigfoot

Label : Frontiers Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Bigfoot is een uit Wigan, Engeland afkomstige hardrock band, die in het verleden reeds twee EPs heeft uitgebracht (‘Bigfoot’ en ‘Stone Soldiers’) en die met dit nieuwe album ‘Bigfoot’ toe zijn aan hun full-length debuut. De band bestaat uit ritmesectie Matt Avery (bas) en Tony Aspinall (drums), het gitaristenduo Sam Millar en Mick McCullagh en zanger Antony Ellis en het is met name laatstgenoemde die met zijn krachtige en veelzijdige stem deze plaat zo’n aangename luisterervaring maakt. In mijn beleving behoort meneer Ellis tot de beste zangers die ik in de afgelopen jaren uit Engeland heb langs zien komen en de band mag zich gelukkig prijzen met deze klasbak.

Natuurlijk kun je alleen niet teren op een goede zanger, maar ook het geoffreerde song materiaal zal de nodige kwaliteit moeten bevatten en dat zit bij Bigfoot wel goed. Met name tracks zoals ‘The Fear’, ‘Tell Me A Lie’, de bijzonder fraaie ballad ‘Forever Alone’ en de zeer goed opgebouwde en bijna negen minuten durende afsluiter ‘Yours’ laten horen dat dit één van de beste Britse nieuwkomers van de laatste jaren is. Beide gitaristen kunnen zich heerlijk uitleven in het heerlijke song materiaal en de elf nummers die dit album ‘Bigfoot’ herbergt zijn allen zeer te moeite van het beluisteren waard. Tel daarbij op dat een en ander geluidstechnisch ook dik in orde is en je zult begrijpen dat je dit bandje eens moet gaan uitproberen. Ik weet zeker dat je net als ik onder de indruk zult zijn van wat de heren te bieden hebben. Absolute aanrader!