Beyond Forgiveness - The Great Wall

Beyond Forgiveness - The Great Wall

Label : Eigen beheer | Archiveer onder prog / sympho metal

Sjak : In 2016 verscheen het eerste teken van leven van de Amerikaanse female fronted symfonische power metal formatie Beyond Forgiveness in de vorm van de EP ‘The Ferryman’s Shore’ en ik moet zeggen dat die eerste kennismaking me prima beviel. Dat kan zeker ook gezegd worden van deze opvolger ‘The Great Wall’, die laat horen dat Beyond Forgiveness uitermate onderhoudende nummers kan schrijven met een hoofdrol voor fraaie riffs en de engelachtige zang van frontvrouw Talia Holt. De verrassing van de EP is er natuurlijk wel enigszins af, maar dat neemt niet weg dat ook deze ‘The Great Wall’ de moeite van het beluisteren meer dan waard is. Luister maar eens naar de bijzonder afwisselende nummers ‘End Of Time’, titelnummer ‘The Great Wall’, ‘Imprisoned’ en ‘Dream Before I Sleep’ om er maar een paar te noemen en je zult het met me eens zijn dat Beyond Forgiveness een behoorlijk interessante band is voor de liefhebber van het symfonische power metal genre.

Vooral de afwisseling tussen grunt-zang het de heldere vrouwelijke vocalen is erg aangenaam en dat gecombineerd met het fraaie en zeer gevarieerde song materiaal zorgt er voor dat je je gedurende de totale speelduur van bijna acht-en-vijftig minuten geen moment verveelt. Sterker nog, het album openbaart met elke luisterbeurt meer van zijn schoonheid en dat zijn vaak de beste platen. Ik begrijp dan ook niet echt waarom dit nog in eigen beheer uitgebracht moet worden, want er zijn echt wel mindere bands die een platendeal weten te scoren. Laat dit je niet weerhouden en bestel dit album rechtstreeks bij de band, want ik garandeer je dat het zeker de moeite waard is.