Arnocops - The Unbelievable

Arnocops - The Unbelievable

Label : Alternative Tentacles Records | Archiveer onder punk / hardcore

Koen B. : Dischord en Alternative Tentacles waren vroegâh de meest toonaangevende Amerikaanse punk labels maar ze hebben heden ten dage wat van hun glans verloren. Alternative Tentacles probeert weer wat van de oude glorie te herpakken met ‘The Unbelievable’, de nieuwe CD / LP van een band die Arnocorps heet. Alweer een band die geïnspireerd is door de legendarische Arnold Schwarzenegger denkt u nu? Ja zeker, maar Arnocorps bestaat al sinds het jaar 2000 en bracht hun eerste full-length ‘The Greatest Band Of All Time’ in 2005, terwijl Austrian Death Machine werd geformeerd in 2008 en in datzelfde jaar hun debuut ’Total Brutal’ uitbracht. Nu beluister ik de tweede full-length van Arnocorps: ‘The Unbelievable’.

Alle nummers refereren naar Schwarzenegger films: ‘Mr. Freeze’ (van ‘Batman & Robin’), ‘Junior’, ‘Kindergarten Cop’, ‘Jingle All The Way’, ‘Handsome Stranger’ (van ‘The Villain’ met achtergrond vocalen van Jello Biafra) en ‘Twins’ (ook de voorkant van de CD / LP is geïnspireerd op deze film). Voor zover ik me kan herinneren kunnen deze films zo’n beetje gecategoriseerd worden als minst aantrekkelijke (lees: slechtste) films van Arnie, maar gelukkig is de audio interpretatie van Arnocorps een stuk beter te verhapstukken. Muzikaal hoor ik heel wat referenties naar Misfits en dat is helemaal niet verkeerd. De uitvoering van de nummers is ook top. Dit album katapulteert Alternative Tentacles weer op de plek waar ze wezen moeten: in de spotlights. En nu Europa onveilig komen maken, handsome strangers!