Angel Nation - Aeon

Angel Nation - Aeon

Label : Inner Wound Recordings | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Met het in 2014 verschenen debuut-album ‘Tears Of Lust’ wist de Britse band Angel Nation (toen nog onder de naam Enkelination) een erg sterke eerste indruk achter te laten. Met name de Finse zangeres Elina Siirala toonde aan dat ze heel wat in haar mars had en als gevolg daarvan werd ze dan ook kort na de release van ‘Tears Of Lust’ ingelijfd als vervanger van Liv Kristine bij Leaves’ Eyes. Gezien dat feit had ik eigenlijk geen opvolger weer verwacht voor het prima debuut-album, maar Elina wilde naast haar rol als frontvrouwe van Leaves’ Eyes haar eigen band behouden en dus is daar nu het tweede full-length album ‘Aeon’ verschenen, die middels het zeer volwassen song materiaal duidelijk laat horen dat de band enorm gegroeid is.

Na een kort intro knalt ‘Burn The Witch’ uit je speakers, wat een erg krachtig nummer is met prima gitaarwerk en prachtige vocalen. De melodieuze power metal klinkt in combinatie met de sopraanzang van Elina gewoonweg fantastisch en doet je naar meer verlangen. Nou, dat ga je dan ook wel krijgen, want nummers als ‘Breathe Again’, het agressieve ‘Free’ (met grunts van gastzanger Jukka Pelkonen van de band Omnium Gatherum), het prachtige ‘Enough Is Enough’, het ingetogen ‘Music Plays’ (met prachtige vioolspel van Merit Palas, wat overigens de moeder van zangeres Elina is) en het afwisselende ‘Destination’ laten overduidelijk blijken wat een heerlijke band dit Angel Nation is. Absolute ster van de show is natuurlijk Elina Siirala die met haar wonderschone vocalen een erg groot stempel drukt op het totale bandgeluid, maar dan wel verpakt in heerlijke songs. Ik kan daarom ook erg veel begrip opbrengen voor het feit dat Leaves’ Eyes haar gevraagd heeft als lead zangeres. Absolute topplaat, deze ‘Aeon’!