Robin Beck - Love Is Coming

Robin Beck - Love Is Coming

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Het is erg moeilijk te geloven dat Robin Beck de zestig reeds is gepasseerd, daar deze dame er nog steeds erg goed uitziet en, nog veel belangrijker, nog klinkt zoals in haar jonge jaren. Haar vorige studio-album ‘Underneath’ verscheen in 2013 en was echt een fantastische A.O.R.-plaat, dus het zou erg moeilijk zijn om de kwaliteit van dat album te evenaren, laat staan overtreffen. Dat is met deze nieuwe ‘Love Is Coming’ dan ook zeker niet gebeurd, maar dat neemt niets weg van het feit dat Robin er wederom in geslaagd is om een excellente rock-plaat af te leveren, waarbij haar ietwat rauwe vocalen andermaal de hoofdrol vervullen.

Voor dit nieuwe album werd de samenwerking gezocht met songwriters Cliff Magness en manlief James Christian en dat heeft weer de nodige erg fraaie nummers opgeleverd. Luister maar eens naar ‘Island’, het geweldige ‘In These Eyes’, ‘Love Is Coming’, ‘On To Something’ of ‘If You Only Knew’, allemaal voorbeelden van hoe perfect uitgevoerde melodieuze rock moet klinken. In tegenstelling tot sommige van haar vorige albums zijn de gitaren wat prominenter aanwezig ten faveure van de keyboards en dat geeft de plaat een wat stevigere uitstraling. Net als goede wijn lijkt de stem van Robin Beck er met het verstrijken van de jaren alleen maar beter op te worden. Wat mij betreft is de enige reden dat deze ‘Love Is Coming’ niet het niveau van voorganger ‘Underneath’ haalt het feit dat er ook wat mindere tracks op de plaat te vinden zijn, wat zeker niet het geval was bij ‘Underneath’. Desalniettemin heeft Robin wederom een dijk van een melodieus rock-album afgeleverd en dat verdient niets anders dan veel respect.