Moonlight Prophecy - Vanquished

Moonlight Prophecy - Vanquished

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Vera : Luttele maanden na het uitbrengen van de – grotendeels instrumentale – EP ‘Eternal Oblivion’ is Moonlight Prophecy al present met een eerste volledig album, getiteld ‘Vanquished’. Dit is het muzikale vehikel van de virtuoze Amerikaanse gitarist Lawrence Wallace, maar gelukkig brengt hij in de tien songs genoeg afwisseling om ook geboeid te blijven luisteren naar zijn shred en arpeggio kwaliteiten. De metalsongs bevatten thrash en progressieve invloeden en overschrijden zelden de vier minuten grens, zodat het geheel hapklaar en energiek wordt opgediend.

De in Pennsylvania gevestigde muzikant trok Mika Mage aan als bassist en zocht het internationaal voor zang en drums, zodat we met zanger Raphael Gazal en drummer Persou M ook Braziliaans en Noors bloed door de aderen hebben stromen. Moonlight Prophecy is dan ook een studioproject. Na een sfeervol intro schiet men snel en strak los met notencataracten in ‘Escape The Ruins’. De zang van Gazal is helder, krachtig en ietwat galmend. Dat geldt ook voor ‘The End Times’. ‘Spellbound’ is instrumentaal, maar heeft aanstekelijke accenten. De ballade ‘Fading Away’ is kalm en plechtig gezongen. Hakkend en furieus is ‘Fury M’ zoals de titel laat vermoeden. Het ingetogen instrumentale ‘Never Forgotten’ wordt aangezet met strijkers. In het galopperende ‘Eternal Oblivion’ maakt gastzanger Dustin Hughes een goede beurt. Resten ons nog twee instrumentale tracks waarin we uiteraard nog naar hartenlust kunnen genieten van ’s mans virtuoze spel. Leuk album!