Lady Beast - Vicious Breed

Lady Beast - Vicious Breed

Label : Cruz Del Sur Music | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : De uit Pittsburgh afkomstige traditionele metal band Lady Beast heeft reeds twee full-length platen (‘Lady Beast’ uit 2012 en ‘Lady Beast II’ uit 2015) en een vier-track EP (‘Metal Immortal’ uit 2016) uitgebracht en nu is men dan toe aan hun vierde teken van leven met dit nieuwe album ‘Vicious Breed’. Grootste blikvanger in de band is natuurlijk de charismatische zangeres Deborah Levine, die met haar krachtige stem ook voor een groot gedeelte het totale bandgeluid bepaald. Daarbij wordt ze zeer adequaat ondersteund door de beide gitaristen van dienst Andy Ramage en Chris Tritschler, die de nummers voorzien van lekkere riffs en inventieve solos.

‘Vicious Breed’ bevat een achttal nummers, die samen goed zijn voor ruim zesendertig minuten aan muziek. Dat kun je wellicht wat aan de magere kant vinden, maar persoonlijk ga ik meer voor kwaliteit dan voor kwantiteit en kwaliteit is er genoeg te vinden op deze plaat. Luister maar eens naar ‘Seal The Hex’, het meer ingetogen ‘Always With Me’, titelnummer ‘Vicious Breed’ en ‘Every Giant Shall Fall’ en je zult begrijpen wat ik bedoel. Lekkere snelle metal, die soms zelfs richting thrash gaan, met een prima zingende Deborah Levine. Muzikaal doet me dit wel enigszins denken aan de betere Acid songs uit de jaren tachtig en dat is in mijn beleving zeker geen verkeerde referentie. Net als hun vorige releases weet ook deze ‘Vicious Breed’ ten volle te overtuigen en dus kunnen de liefhebbers van traditionele female fronted metal hun slag weer slaan.