Infidel Reich - Infidel Reich

Infidel Reich - Infidel Reich

Label : Regain Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Infidel Reich is het nieuwe geesteskind van Acheron frontman Vincent Crowley die zijn afschuw over politieke correctheid en massa-manipulatie op deze debuut MCD niet onder stoelen of banken steekt. Op niet mis te verstane wijze gebruikt hij Infidel Reich om zijn visie over verschillende actuele controversiële thema’s aan te spreken, zonder daarbij een religieus of politiek standpunt in te willen nemen. ‘Reality metal’ zoals de band het zelf noemt. Mee aan boord zijn drummer Bob Bagchus (Soulburn, ex-Asphyx), gitarist Stijn Bogers (Rectal Smegma) en bassist McNasty - die liever anoniem blijft. En daarmee is Infidel Reich voor driekwart Nederlands.

Muzikaal gezien tappen de heren naar eigen zeggen uit het vaatje Carnivore, Hellhammer, Venom, Motörhead en ik hoor ook wel raakvlakken met een band als Scepter uit Chicago, al zijn de teksten van Scepter wel wat lichter te verteren. Redelijk eenvoudige midtempo thrash en old school death metal met verstaanbare, doch brute zang. De opnames dateren al weer van een jaar geleden en werden gemixt door JB van der Wal, ook bekend als de bassist van Dool en gitarist van Herder, die hier een uitstekende mix uit het klankbord heeft weten te draaien. Het artwork werd verzorgt door Santiago Francisco Jaramillo uit Ecuador en laat een aantal symbolen uit de beide wereldoorlogen zien, waarmee Infidel Reich hun militante karakter nog maar eens extra onderstreept. Zijn deze vijf tracks wereldschokkend? Muzikaal niet echt. Over de teksten zal nog wel het nodige (of onnodige) gezegd gaan worden. Maar dat is dan ook precies de bedoeling van Crowley.