Delain - A Decade Of Delain – Live At Paradiso

Label : Napalm Records | Archiveer onder prog / sympho metal

Sjak : Op tien december 2016 vierde Delain hun tienjarige jubileum middels een spetterend optreden in de Paradiso te Amsterdam en van dat optreden is nu een prachtig vormgegeven pakket verschenen onder de naam ‘A Decade Of Delain – Live At Paradiso’. Niet alleen het optreden is zowel visueel als qua geluid prima vastgelegd, maar op de DVD/Blue-ray is ook een documentaire, een live-opname van ‘We Are The Others’ (op het Masters Of Rock festival 2015) en de officiële video van ‘Suckerpunch’ te vinden. Delain is door het vele toeren een echt goed op elkaar ingespeelde band geworden en dat komt op deze release prima tot uiting. De band speelt ultra-strak en zangeres Charlotte Wessels is uitstekend bij stem, wat een garantie is voor uitstekende uitvoeringen van het prima song materiaal. De band is enorm gegroeid gedurende de tien jaar dat ze nu bestaan en middels geweldige uitvoeringen van ‘Hands Of Gold’, ‘The Glory And The Scum’, ‘The Tragedy Of The Commons’, ‘Army Of Dolls’ en ‘Stay Forever’ wordt dat op niet mis te verstane wijze bevestigd. Maar eigenlijk is het gehele optreden één groot hoogtepunt, waarbij de diverse gastoptredens van Liv Kristine, Elianne Anemaat, George Oosthoek, Burton C. Bell, Alissa White-Gluz, Guus Eikens en oud-leden Rob van der Loo en Sander Zoer een mooie aanvulling zijn. Met deze ‘A Decade Of Delain – Live At Paradiso’ heeft men in ieder geval een prachtig document voor hun eerste jubileum afgeleverd, dat een plekje in eenieders persoonlijke collectie verdient!

Tracklist Disc 1

1. Intro (The Monarch)
2. Hands Of Gold