Pig’s Blood - Pig's Blood

Pig’s Blood - Pig's Blood

Label : Godz Ov War Productions | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : De schedels en de gekruiste strijdvlegels op hoes van deze CD, het verminkte stoffelijk overschot op de achterzijde en de duistere bandfoto’s met die genomen zijn met bivakmutsen en gasmaskers op en met mes of hamer in de hand deed mij al vermoeden dat het bij Pig’s Blood niet om gezellige muziek zou gaan. Al kun je ook stellen dat je met pseudoniemen als HorriblePerson en InfernalScumbag enige vorm van zwarte humor niet geschuwd wordt.

Mijn vermoeden werd direct na het horen van het eerste nummer 'Misanthrope Absolute' gelijk bevestigd, dood, verderf, oorlog en wetteloosheid ontsieren deze debuut CD van dit kwartet uit Milwaukee, Wisconsin. Genadeloos hard, compromisloos en zonder melodie knallen de tien tracks uit mijn speakers. Bruut, bruter, bruutst! Stilistisch is Pig’s Blood te bestempelen als beestachtige war-metal in het straatje van bands als Revenge, Bestial Warlust en Blasphemy enerzijds en brute oldschool death metal zoals we dat van een Incantation kennen anderzijds. De 36 minuten muziek op dit album gaan daarbij echter relatief ongemerkt voorbij, de composities zijn vrij ééntonig en de brute death metal zang weet ook niet echt indruk achter te laten. Er zijn geen hoogtepunten te bekennen en de nummers zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden, het is als het ware alsof je de hele tijd naar hetzelfde nummer zit te luisteren. In tijden waarin zo ontzettend veel goede death metal releases uitgebracht worden, is dit gewoon niet goed genoeg om uit de grijze massa te ontstijgen.