Dreadful Fate - The Sin Of Sodom

Dreadful Fate - The Sin Of Sodom

Label : Iron Fist Productions | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Demo

Pim B. : Je kunt van social media vinden wat je wilt, voor mij als muziekliefhebber is het een belangrijke bron om bands te ontdekken. Zo stuitte ik onlangs op een bericht over de nieuwe Zweedse band Dreadful Fate en het geluidsfragment daarbij was meteen een reden om de demo ‘The Sin Of Sodom’ te bestellen bij Iron Fist Productions. Dit kleine Zweedse label bracht ons in het verleden al releases van onder andere Merciless en Hypnosia. Namen waar bij liefhebbers van extreme thrash metal wel een belletje moet gaan rinkelen.

Dreadful Fate past prima in dat straatje. De demo bevat twee eigen songs en een cover van de Kreator klassieker ‘Tormentor’. Ook dat geeft meteen goed weer in welke hoek je deze band dus kunt plaatsen. Nu ik toch namen aan het noemen ben moeten ook liefhebbers van Sadus en het oude Sodom deze band maar eens gaan checken. Nadat ik de demo ontving, ben ik me meer in de band gaan verdiepen en kwam erachter dat we met een verzameling muzikanten te maken hebben die hun sporen al uitgebreid verdiend hebben. Zo vinden we op bas Total Destruction, die we beter kennen als Fredrik Karlén (ex-Merciless). Drummer Corpse Skelethor (echte naam Perra Karlsson) kennen we van Nominon, Destroyer 666 en In Aeternum om slechts enkele bands te noemen. Gitarist Death Ripper is niemand minder dan Johan Jansson van onder andere Interment, Moondark, Centinex, Demonical en Dellamorte. Alleen zanger Bestial lijkt geen uitgebreid verleden te hebben.

‘The Sin Of Sodom’ is rauw, hard, gemeen, agressief; kortom alle elementen die je van een thrash metal band verwacht, vind je terug op deze release. Het is dan ook te hopen dat dit slechts het begin is en dat we nog meer van dit geweld kunnen verwachten. Dat niet iedereen meer staat te springen om een release op cassette wordt intussen ook opgelost. Het Noorse Edged Circle Productions heeft de opnames op vinyl uitgebracht. Verplichte kost voor de thrashers onder ons.