Gory Blister - Art Bleeds

Gory Blister - Art Bleeds

Label : Sekhmet Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Tormentor Erich : De oplettende lezer zal waarschijnlijk de wenkbrauwen fronsen bij het zien van Gory Blister 'Art Bleeds'. Dit schijfje werd n.l. al in februari 2003 besproken door Lord Marco. Het betrof toen echter de drie track tellende demo, en in deze bespreking wordt de full-length onder de loep genomen.

Nou ja full-length, het zijn de drie demo tracks aangevuld met vijf nieuwe tracks en èèn kort opera-achtig tussenstukje. Samen klokt het geheel dertig minuten en jongens, het is dertig minuten lang genieten. Gory Blister speelt een behoorlijke pot technische metal met de wortels sterk verankerd in de thrash en death scene. Lord Marco sprak al (mede door de zang) over muziek die moeiteloos bij een album als 'Individual Thought Patterns' van Death aansluit. Ik kan dit alleen maar beamen. Elke song zit vol met breaks, riffs, leads, solo's en noem maar op, maar het grote plus van Gory Blister is de rode lijn die in de tracks zit. Ondanks al het gefreak raak ik nergens verdwaald tijdens het luisteren. Ik hoor duidelijke verschillen per track en hierdoor blijft het (voor mij belangrijke) gevoel van kop en staart songs bestaan.

Dat er met zoveel riffs en breaks wel eens stukjes voorbij komen waarvan je denkt: "Dat ken ik ergens van” kan gebeuren. Bij Gory Blister is het echter zo dat deze stukjes zo kort zijn, dat wanneer je weet wat het was, je alweer een aantal toffe fragmenten hebt gemist. Luister maar eens naar 'Cognitive Sinergy' en je zult begrijpen wat ik bedoel. Ook noemenswaardig is de aparte opera zang in de track 'Snowfall' en dat Gory Blister niet zomaar een band is blijkt wel uit het eigenzinnige einde op 'Comet…And Her Trail Of Spiritual Dust'. Nog een voordeel op deze schijf is de heldere productie. Alle instrumenten zijn duidelijk en krachtig hoorbaar en mede hierdoor ontdek je bij elke luisterbeurt weer wat nieuws.
Een absolute aanrader voor de liefhebbers.