Worm - Evocation Of The Black Marsh

Worm - Evocation Of The Black Marsh

Label : Iron Bonehead Productions | Archiveer onder black metal

Dennis : Uit de zonnige staat Florida komt deze black swamp metal éénmansband Worm. In 2012 werd de band opgericht door een kerel die zich Fantomslaughter noemt. Twee demo’s werden uitgebracht, ‘The Deep Dark Earth Underlines All’ in 2014 en ‘Nights in Hell’ in 2016. Nu is het dus tijd voor een full length cassette / LP release.

‘Evocation of the Black Marsh’ is de titel van dit debuutalbum dat door Iron Bonehead Productions zal worden uitgebracht. Als black swamp metal beschrijft de beste man zijn muziek, en nu willen jullie vast weten hoe dit dan klinkt, aangezien jullie nog steeds aan het lezen zijn. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Fantomslaughter een groot fan is van vroege Darkthrone, en dan ik het bijzonder de demo werken uit 1990-1991 die jaren later onder de titel ‘Goatlord’ werden uitgebracht. De opnames van ‘Evocation of the Black Marsh’ bezitten net als op ‘Goatlord’ niet meer dan oefenruimte geluid (true) en de composities zijn erg eenvoudig. De atmosfeer over de hele plaat is echt duister en misantropisch en het klinkt alsof de opnames uit de vroege jaren negentig stammen. Bonuspunten dus voor de atmosfeer die zeer goed gelukt is op deze plaat. Maar om nou te zeggen dat we van deze oefenruimte opnames met zijn allen blij zullen worden, dat denk ik niet. Hou je van rauwe, ongepolijste oefenruimte black metal, dan zou ik Worm eens uitproberen, maar als je toch ook wel een beetje een fatsoenlijke productie verwacht van een album, dan kun je dit beter links laten liggen.