Wayward Sons - Ghosts Of Yet To Come

Wayward Sons - Ghosts Of Yet To Come

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De wat oudere rockers onder ons zullen zich vast nog wel de naam van Toby Jepson herinneren, want hij was in de begin jaren negentig de zanger van de Britse band Little Angels die in die tijd een grote toekomst werd toegedicht. Echter, toen bands als Nirvana, Pearl Jam en Soundgarden de muziekscene over begonnen te nemen was het snel gedaan met de carrière van onze Engelse vrienden. Toby Jepson probeerde het nog wel als solo-zanger, maar ook daar was hij niet bijzonder succesvol in. Een aantal jaren geleden was hij nog present als één van de zangers in Dio’s Disciples en nu is hij dan teruggekeerd met zijn nieuwe band Wayward Sons.

Op dit debuutalbum ‘Ghosts Of Yet To Come’ laat Jepson duidelijk horen nog steeds een begenadigd zanger te zijn wiens stemgeluid prima past bij het pakkende, traditionele materiaal wat op deze plaat te vinden is. Stilistisch gezien kun je Wayward Sons prima vergelijken met Toby’s vorige band Little Angels en ook kwalitatief gezien doet zijn nieuwe band hier zeker niet voor onder. De gehele plaat is van een erg goed niveau, maar voor mij persoonlijk bevallen ‘Alive’, ‘Ghost’, ‘Killing Time’ en ‘Get Loose’ me net iets beter dan de rest. Het doet me goed om te zien dat Toby besloten heeft om weer actief te gaan worden als zanger in een band, want getuige dit debuut voelt hij zich daar het best in thuis. Met ‘Ghosts Of Yet To Come’ levert Wayward Sons in ieder geval een goed en vooral erg degelijk eerste album af en dat is al een verdienste op zich.