Procession - Doom Decimation

Procession - Doom Decimation

Label : High Roller Records | Archiveer onder doom metal

Henk : Op 31 Oktober brengt Procession met 'Doom Decimation' hun derde album op de markt. Het heeft maar liefst vier jaar geduurd voor de opvolger van 'To Reap Heavens Apart' het daglicht ziet. Aangezien ik zelf nog niet bekend was met deze Chileense band ben ik na het horen van dit album ook maar eens gaan luisteren naar de vorige albums van dit gezelschap. Wat ik op dit album namelijk te horen kreeg beviel me wel. Procession maakt duistere doom metal die voor het overgrote deel mega traag is. Zanger/gitarist Felipe Plaza heeft een zeer goede stem die behoorlijk uniek is en ook de overige muzikanten zijn meer dan prima. Jonas Pedersen weet goed passende solo's uit zijn gitaar te krijgen, bassist Claudio Botarro speelt meer melodisch dan ritmisch waar door het alemaal zeer muzikaal wordt en drummer Uno Bruniusson slaat alles vakkundig aan elkaar

In tegenstelling tot de vorige albums is de muziek allemaal wat toegankelijker en zijn de nummers korter geworden. Overigens klokt uitschieter 'One By One They Died' nog wel op bijna negen minuten. Acht nummers telt dit album die allemaal een zeer hoog niveau halen. En het mag dan wel onder de noemer doom metal vallen maar dat zou geen enkele andere metal liefhebber ervan moeten onthouden om hier eens naar te luisteren. Er zijn namelijk maar twee soorten muziek, goede en slechte. Dit valt absoluut in de eerste categorie. Een aanrader dus. Aan de vinyl liefhebbers is gedacht door dit album gelimiteerd in drie verschillende kleuren vinyl uit te brengen. Verplichte aanschaf zou ik zeggen.