Night Legion - Night Legion

Night Legion - Night Legion

Label : Massacre | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Een retestrakke ritmesectie, een vlammende gitarist, een uitstekende heavy metal zangstem, een paar lekkere nummers op een cd verpakt in smakelijk artwork, en Australië heeft er weer een potentieel prima band bij. Night Legion speelt metal van de Duitse school, wat dan ook gelijk de snelle aandacht van label Massacre Records verklaart. Maar kunnen ze dat wel daar in het land down under, Duitse metal spelen?

Ja hoor, deze vier mannen wel in ieder geval! Op dit titelloze debuut vinden we negen prima heavy metal anthems die soms richting Rage, soms richting Accept en soms weer een hele andere kant op liggen. Zanger Vo Simpson is een beetje de vreemde eend in de bijt hier. Zijn klankkleur doet hem nog het meest aan oud Angra zanger Andre Matos denken. Aan het begin van het album forceert hij zich wat teveel in de hoogte, alsof hij zichzelf net iets te hard probeert te bewijzen. Op de latere nummers weet hij het meer melodisch te benaderen, waardoor het geheel van muziek en zang beter tot zijn recht komt. Op die tweede helft van de cd vinden we dan ook de vermakelijkste nummers als ‘Hell Below’, ‘As Flames Scorch The Ground’ en het uitstekende ‘Titan’. Ook aan gitaarsolo’s geen gebrek natuurlijk en Stu Marshall weet regelmatig verrassend uit de hoek te komen met zijn eigenwijze stijl. Qua drums had er iets meer afwisseling mogelijk geweest, maar de man zit er nooit naast en het geheel is dus ook zo strak als het chirurgisch aangespannen vel op de kop van Gerard Jolink. Prima heavy metal album en een aanrader voor fans van bands als Rage, Running Wild en Iron Saviour.